Diskusní fórum (slušné, věcné, neútočné)

Re: Re: Re: Kolik milionů vyletělo komínem?

pan | 27.10.2011

Víte,že nevíte? Nic.

Re: Kolik milionů vyletělo komínem?

Jirka | 25.10.2011

Nejsem osoba příslušná záležitost vysvětlit. Ale souhlasím s autorem příspěvku a dodávám, že hovořit o úsporách při veřejných zakázkách je velmi ošidné. Vždyť jen stačí nadsadit cenu akce
v kriteriích výběrového řízení a hned je možné docílit úspory. Bohužel nejsou stanoveny závazné kalkulace (normy), jež
by stanovily rozpětí ceny na dílo, např.
mezi 100 - 120, přičemž i cena 100 by zaručovala profit zhotoviteli, tedy zisk. Takto by nemohlo docházet k"pofiderním" údajným milionovým úsporám v řízeních,
z nichž je možné financovat další akce, jako výsledek dobré práce zadavatele. Domnívám se, že i přes případné zlepšení
práce města ve výběrových řízení, jsou ještě problémy a rezervy,které by mohly přinést skutečné, nikoliv fiktivní úspory financí a omezily možnost vzniku negativních jevů ve výběrových řízeních.
Nesvědčí docílené úspory ve výběrových řízeních také mimo jiné i o neefektivní rozpočtové činnosti? Nevím, takový znalec
a zasvěcenec v daných jevech nejsem.
Proto přeji orgánům města ve výběrových
řízeníc ještě více dobrých počinů.

Re: Re: Kolik milionů vyletělo komínem?

Jirka2 | 25.10.2011

Tvoje úvaha o nadsazených projektantských cenách by byla teoreticky správná, pokud by se všechny letos prováděné akce připravovaly za současného vedení města. Prakticky všechny letos prováděné akce byly "projektovány a kalkulovány" za minulého vedení. Potom mi tedy vysvětli, proč byly dříve takřka vždy vítězné nabídky na úrovni projektantských cen, a v letošním roce o 20,30,40% nižší, když "základna" je stejná?

Re: Re: Re: Kolik milionů vyletělo komínem?

Emil Smutný | 04.11.2011

Kolik akcí má nyní město tzv. v šuplíku a projektově připravené, když všechny zmiňované připravilo vedení za J. Bauera? Bývalý starosta bohužel jako jeden zmála měl vždy něco v šuplíku a dokázal sehnat na to i peníze. Nic nesvědčí o tom, že současné vedení města má svoje nové vize na papíru a může je kdykoliv vytáhnout do bojů o dotace. Jest-li se mýlím, tak mi ty nové projekty ukažte s nějakými uvažovanými financemi, aby se mohlo za pár let posoudit o kolik vysoutěžená cena je nižší.

Re: Re: Kolik milionů vyletělo komínem?

jirka 8 | 21.11.2011

jirka se neumí podepsat celým jménem nebo se za sebe a své názory stydí

názor

Vladimíra Šťastná | 23.10.2011

Připojuji se k názorům na stálý nepořádek kolem sběrných kontejnerů na tříděný odpad. Především v centru města se stávají nevábnými zákoutími.Jádro je ,ale podle mého rozboru ve skladbě pohozených věcí kolem, jsou to doslova hory prázdných lahví od alkoholu nerozřezané krabice od zboží, igelitové pytle, kusy rozlámaného polystyrenu a vše pochází dle mého soudu od "podnikatelských subjektů",které by si likvidaci svého odpadu měly zajišťovat podle zákona jiným způsobem a ne jej bezplatně ve velkém odhazovat do míst, určených pro obyvatele.Nezlobte se, ale za bývalého vedení města v této oblasti bylo lépe.S pozdravem Vlaďka.

Re: názor

Robert Zeman | 24.10.2011

Dobré ráno Vlaďko,

prosím, mohla byste mi napsat zde nebo přímo na mail: rzeman@mupt.cz, která zákoutí máte na mysli přesně? Okolo centra je jich více.

Také jsem požádal kolegyni Peřinkovou o informace ohledně podnikatelských subjektů, až je obdržím, zveřejním je zde.

Hezký den přeje R. Zeman

Re: Re: názor

R. Zeman | 25.10.2011

Dobrý den, doplňuji informace, které jsem získal od Ing. Starého z odboru ŽP. U něj prosíém máate také možnost konzultace.

Zdraví RZ
------
Prosím sdělte nám, které sběrné místo konkrétně máte na mysli, abychom se mohli vyjádřit k množství zde umístěných kontejnerů a k četnosti jejich vyvážení.

Lokality kde se nachází kontejnery na tříděné odpady jsou průběžně uklízeny pracovníky technických služeb, ale není technicky ani ekonomicky možné, aby v danou chvíli byly všechny stanoviště na kontejnery čisté a uklizené. Mnoho občanů města se už ani neobtěžuje sešlápnout papírovou krabici a vložit jí do kontejneru na papír, ale automaticky je odkládají vedle kontejnerů, to se týká i igelitových tašek či pytlů s tříděnými plasty vedle kontejnerů.

V roce 2010 se z úsporných důvodů (nižší rozpočet města) příbližně na 20 lokalitách ve městě (celkem 47) snížil týdenní svoz plastů a papíru na 14ti denní. To může mít též vliv na přeplňování kontejnerů a nepořádek kolem nich.

Poplatek za komunální odpad ve výši 500 Kč na obyvatele a rok již dávno nepokrývá náklady na systém svozu a sběru komunálních odpadů a město ho musí dotovat z již tak napjatého rozpočtu.
Podnikatelé, kteří produkují odpady, si mohou likvidaci zajišťovat sami prostřednictvím oprávněných osob v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech (např. odvozem na skládku TKO Libínské Sedlo, případně mají smlouvy s firmami, které likvidují odpady). Nebo pokud produkují odpad podobný komunálnímu mohou, podle § 17 zákona o odpadech, na základě písemné smlouvy s městem využít systému zavedeného městem pro nakládání s komunálním odpadem (článek 1 odst. 3 vyhlášky č.3/2006 Města Prachatice).

Podnikatelé, kteří mají uzavřenou smlouvu na svoz komunálního odpadu s Městem Prachatice (prostřednictvím Technických služeb Prachatice s.r.o.) mají možnost též využívat nádoby na tříděné odpady, které jsou rozmístěné ve městě. Cena za svoz komunálního odpadu již v sobě obsahuje též poplatek za možnost využívat nádoby na tříděné odpady.

Pokud má podnikatel větší objemy tříděných odpadů, tak si na doporučení vedení TS pořídí své nádoby, které jsou podle potřeby vyprazdňovány (např. pedagogická škola, nemocnice, domov seniorů, hospic, apod.).

Více informací o placení za třídění odpadu ve městě Tišnov - odpověď na dotaz z disk. fóra

Robert Zeman | 21.10.2011

Dobrý den,

níže naleznete doplňující informace, za které děkuji vedoucí odboru životního prostředí paní MVDr. Peřinkové. Věc budeme dále sledovat.

Zdraví R. Zeman

-----

Město Tišnov zavedlo systém pytlového svozu plastů před několika měsíci, zejména z důvodu, že ve městě již nejsou prostory pro umístění nových sběrných hnízd.

Systém je zatím zkoušen pouze u části domácností, v rodinných domcích.

V ostatních částech města je systém sběru plastů do kontejnerů, ve městě mají 47 sběrných hnízd.

Pro systém je potřeba speciální software, čtečka kódů a váha napojená na PC. Každý občan (poplatník) získá čárový kód, který nalepuje na pytel s plasty.

Svoz probíhá jednou měsíčně, po svezení pytlů do skladu je svozová firma jednotlivě zváží a zaregistruje čárové kódy. K 31.12. systém budou uzavírat a vyčíslí množství odevzdaného odpadu za poplatníka.

Náklady na pořízení softwaru, váhy a čtečky jsou do 40 tis.Kč, provozní náklady na obsluhu systému (svoz, vážení a opětovné nakládání) zatím nemají vyčísleny.

Podstatné je, že město Tišnov získává za 1 kg plastů 1 Kč od odběratele.

Město Prachatice (a všechna města v Jihočeském kraji) za zpracování plastů platí, platba se pohybuje až 1,2 Kč za kg.

V Jihočeském kraji není odběratel, který by za volně ložený plast zaplatil.

cena vodného a stočné

Josef | 20.10.2011

Nezdá se Vám nehorázné zdražit vodu až o 30Kč,jak je uvedeno na www.prachatickonews??To,že bude končit Madeta a klesne spotřeba vody,tak na to má doplácet občan??,Neměli by jste úspory hledat jinde a ne odírat už tak zbídačené spoluobčany??

<< 6 | 7 | 8 | 9 | 10 >>

Přidat nový příspěvek